Укрзалізниця хоче купити 15 нових електричок за рахунок коштів з Дорожнього фонду
“Укрзалізниця” закликає народних депутатів внести зміни до Закону України “Про Державний бюджет України” та виділити вже в цьому році перевізнику 7,1 млрд гривень на оновлення приміського рухомого складу.
Передає Національний Промисловий Портал з посиланням на ЦТС.
“Зараз “Укрзалізниця” має гостру потребу в підтримці держави, адже знос приміських поїздів критичний, їх обладнання загоряється просто на ходу. Такі випадки в дорозі стають все більш частими”, – повідомив директор з розвитку бізнесу АТ “Укрзалізниця” Андрій Рязанцев.
За отримані кошти, за його словами, компанія могла б придбати понад 15 нових 10-вагонних електричок.
“Джерелами фінансування, наприклад, частково можуть бути кошти з Дорожнього фонду, оскільки частина коштів в цьому році через пізній початок робіт та тендерних процедур не буде освоєна. У той же час УЗ щорічно платить близько 3,5 млрд гривень акцизу з пального, фактично фінансуючи автодороги”, – зазначив Рязанцев.
За його словами, питання виділення коштів з держбюджету для пасажирського сектора “Укрзалізниці” вже розглядався на засіданнях підкомітетів бюджетного комітету Верховної Ради України, але, на жаль, рішення так і не було прийнято.
“Укрзалізниця” стурбована відсутністю реакції від державних органів влади. У той же час замовниками послуг на перевезення пасажирів фактично є державні та місцеві органи влади, їх фінансовий внесок в оновлення пасажирського залізничного рухомого складу економічно доцільний і обґрунтований законодавчо”, – зазначив топ-менеджер УЗ.
Зараз приміський залізничний парк перебуває на піку зношеності: дизель-поїзди зношені на 97,2%, електропоїзди — на 87,5%. Найстаріший дизель-поїзд побудований в 1967 році, а електропоїзд — в 1960 році. За словами Рязанцева, попри те, що приміський рухомий склад проходить підготовку до рейсів в депо, піддається поточним і позапланових ремонтів, від збоїв в роботі вузлів і загоряння обладнання це не страхує, оскільки стан парку вимагає глобального оновлення, а не “латання дірок”.
Рязанцев говорить, що “Укрзалізниця” стурбована цією загрожуючею безпеці руху ситуацією і наголошує на необхідності заміни критично застарілого парку за рахунок фінансування з боку державного і місцевих бюджетів. Це передбачено чинним Законом України “Про залізничний транспорт” та не виконується вже 28 років.
В УЗ зазначають, що внутрішніх ресурсів компанії недостатньо для поновлення приміського парку в тих обсягах, які накопичувалися роками.
Источник: uprom.info
Автор: Владислав Христофоров, редактор Національного промислового порталу