13.08.2022 06:18
Просмотров: 917

Новофедорівка. Постскриптум

Новофедорівка. Постскриптум

Отже, поговорімо про знищення російського аеропорту в окупованому Криму та 43-го окремого морського штурмового авіаполку. Російська морська авіація - бідний родич армійської авіації ВКС, яким керують адмірали.

Основна функція 43-го авіаполку - контроль акваторії Чорного моря, патрулювання акваторії, радіотехнічна розвідка, в разі чого відпрацювання по виявлених цілях.

В полку було (всього) дві ескадрильї (=12 машин) - одна складена зі старих переданих армійською авіацією Су-24 (=бомбардувальник) та одна з новеньких Су-30СМ (багатоцільовий винищувач), які поступово передавались в такі загони.

Су-24 - частково старі модифікації без індексу, частково Су-24М модернізований) та Су-24МР (=модернізований розвідник). Звичайно, ці літаки доживали свого часу, але роботу свою робили. Вони все одно проходили модернізацію, тому просто зачитати з Вікіпедії роки виготовлення тут не вийде. Це бойова частина та бойові машини. Навіть якщо щось не літало, то могло бути піднято на крило чи використовувалось в разі чого як донор для запчастин, щоб літало хоч щось.

Блокування Одеси, виявлення цілей, патрулювання узбережжя України та акваторії Півночі Чорного моря, бомбування цілей на узбережжі, виявлення українських радарів ППО, підтримка можливого десанту на Одесу - це цілі, які повинен був виконувати цей авіаполк у війні проти України.

Але почалась війна і все пішло не за планом. Легко захопивши акваторію моря раптом виявилось, що в Україні є ППО і вона може збивати російські літаки. Вже 5-го березня під Миколаєвом збили перший Су-30СМ з цього полку. Чергове патрулювання закінчилось втратою машини та полоном двох пілотів.

Це були перші тижні війни, тому до кожного полоненого було особливе ставлення. Тоді з ними організували пресконференція та записали купу відео. Так ми дізнались про "роботу" цього полку по Одесі-Миколаєву-Херсону. Можете самі переслухати розповіді полонених майора Головенського та його штурмана капітана Козлова.

Далі пішли фронтові будні в районі Затоки, під Одесою + в акваторії моря, де росіяни втратили ще декілька літаків типу Су-24МР та Су-30СМ, що могли б належати до цього авіаполку, бо це їх зона відповідальності.

Після потоплення крейсера "Москви" та втрати Зміїного стало зрозуміло, що цю частину Чорного моря росіяни контролювати не можуть. Їм вже не до Одеси чи Миколаєва, а паралельно вимальовуються проблеми росіян на Херсонського напрямку.

Аеродром у Новофедорівці ідеально близько до театру бойових дій. Близько, аж гидко. У разі активних дій української армії по знищенню херсонського угрупування саме з цього аеродрому на зустріч українській армії виходили б російські літаки. До залишків 43-го полку починають перекидати ланки з інших авіполків з гелікоптерами та Су-24/27/30, які ми побачили на фото за день до знищення аеропорту. Що привіз туди Іл-76 - також питання.

Поступово на території аеродрому виростає декілька нових складів бомб, щоб далеко не бігати за ними в разі активних бойових дій. Така собі заначка росіян для знищення українського контрнаступу та захисту можливого виходу ЗСУ в Крим.

Все це бачать українські військові та реагують. Аеродром знаходиться на березі моря, фактично перетікає у смт Новофедорівка (це взагалі тупа недбалість ще радянських часів). Залізобетонних захисних аркових ангарів нема, а літаки стоять в полі біля (вибачте, але українських) хат в укріплених земляних нішах. Це врятує від локальної пожежі, але не від розльоту уламків та великої детонації. Частина літаків просто в режимі оперативного чергування розкидані по аеропорту обабіч злітної смуги. Поміж літаками рясно натикані нові склади бомб. Небезпечно, але здавалось би є ж система ППО, навіть є дублююча система ППО, що повинна б ще на підльоті реагувати на якісь "виклики". Є ж С-300, С-400, С-500 та навіть Mercedes S-600 начальника частини + Панцирі, Букі, Тори

За декілька днів до атаки на аеропорт, росіяни починають рясно втрачати системи ППО на херсонсько-миколаївському напрямку. Навіть ремонти не допомагають. Дякую Irakli Komaxidze за знахідку, бо стало відомо, що 5-го серпня в Україні було знищено цивільного ремонтника ППО з Іжевська Сергія Смєрдіна, що працював на заводі "Купол", який ремонтує ЗРК Тор. Друге відрядження в Україну технічного спеціаліста завершилось...

Завершилось скоріше всього зустріччю з протирадарною ракетою AGM-88. Не хотіла Україна передчасно світити цю ракету, але росіяни викладають уламки ракети, далі сперечатись сенсу нема - так, у нас є такі ракети. Питання в тому, як запускали залишається відкритим, але стає зрозумілим, що російське ППО тепер можна знищувати. Можлива реакція росіян? Перше що приходить в голову, це перекинути частину ППО з Криму, щоб закрити прогалини в обороні - географічно дуже логічне рішення, швидко якісно, просто.

В свою чергу на певних ділянках Криму ППО могли послабити + все кинули на захист Керченського мосту, але прилетіло з іншого боку. Раптом щось влучає в авіабазу під Новофедорівкою зовсім з іншого боку.

Серед ОСІНТерів ще довго будуть сварки про кількість знищеної техніки, яку нарахували по знімках. Генштаб скромно пише про 9 літаків, хтось про мінімум 10+. З наших джерел можемо говорити про те, що могло бути навіть 20+ знищених бортів, бо на аеродром активно заводили техніку з інших частин.

Отже, про сам 43-й авіаполк. Беру мінімально підтверджені показники: 4 Су-30СМ, 7 Су-24 якихось модифікацій. Скоріше за все це те, що лишались від 43-го авіаполку після 6 місяців активних бойових дій. Дорогі Су-30СМ по 50 млн баксів за штуку та ще пучок старих радянських 24-х. Реакція росіян - або офіційна тиша, або тихе скиглення в коментах про недбалість. Особливо надихають розмови про те, що, мовляв, Су-24 і так старий, тому не шкода. Старий, але працює і справу свою в разі чого робив би.

Фактично авіаполк перетворився на звичайний піхотний полк (обережно, іронія!) Хоча також давайте рахувати. В цьому авіаполку до війни було близько 200+ особового складу. Пілоти, командування, технічні спеціалісти - офіцери. Специфіка роботи з дорогою технікою така, що там ледь не всі офіцери + декілька десятків прапорщиків та матросів (нагадаю, це військова авіація). Також не треба забувати, що полк постійно ніс втрати, хтось відпочивав вдома під час вибуху, когось не було на чергуванні, хтось вчасно втік при перших вибухах і т.п. В пресі писали про 60 знищених + під сотню поранених. Підтверджень цьому нема, хоча зрозуміло, що така серія вибухів точно знищила декілька десятків пілотів та технарів + невідомо скільки народу там було з інших авіаційних підрозділів. Частину знищених ще тижнями будуть шукати по ДНК.

Знищено дуже ефектно, бо навкруги пляжі з туристами, тому фактично в прямому ефірі ми побачили всі серії вибухів. Реакція російських туристів безцінна, це при тому, що звільнення Криму ми ще навіть не починали. Але зацікавило два практично одночасних великих вибухи. "Одночасність" наче натякає на ракету чи спланований прильот.

Розповіді росіян про службову недбалість можемо взагалі не брати до уваги, бо занадто багато збігів. Отже, що це було, якщо брати до уваги, що до українських позицій 250-300 км?

Версія "красива патріотична" - нарешті це ATACMS! Скоріше за все ні, бо навіть в Криму для цих ракет є багато інших більш цікавих цілей. Тобто, хотілось би, щоб так, але ні.

Версія "просто патріотична" - з-під Одеси якраз приблизно 300 км до цілі, а це заявлена дальність української ПКР Нептун. Аеродром знаходиться на березі моря, оминати перешкоди на землі не треба (а це якраз проблема для переобладнання Нептуна в ракету по наземних цілях), задав координати аеродромної вежі чи складів боєприпасів і полетіли. Теоретично можливо. Безпілотники проконтролювали/підсвітили та відвернули увагу росіян. Російське ППО не встигло зреагувати.

Версія "технічно можлива" - це AGM-88. Формально це протирадарна ракета, але вона може "запам'ятовувати" координати цілі, коли радар вже вимкнули. Тобто працює просто по координатах. В пресі є інформація про варіант ракети AARGM-ER зі збільшеною дальністю у 300 км. Безпілотники проконтролювали/підсвітили та відволікли росіян. Російське ППО не встигло зреагувати (тут взагалі питання, чи воно може працювати по цих ракетах).

Версія "класична дронна". Або "байрактарна". Так, дрони можуть відпрацювати як дрони-камікадзе по цілі - це вже довів Новочеркаський НПЗ. Байрактар міг би дістатись до місця подій - дальність керування до 150 км, але далі керування могли перекинути на якусь іншу точку керування (наприклад в Криму) чи якийсь швидкісний катер біля українського узбережжя. Цілеспрямовано працювати дроном по цілі наші вміють, а НПЗ атакували здається взагалі не Байрактаром.

Версія "дронно-квадрокоптерна". Можна обійтись без технічної конспірології та просто припустити, що дрон чи квадрокоптер запустили з самого Криму. Одного влучного ВОГ-а вистачить, щоб вибухнули авіаційні бомби, а далі все розгорілось і палало. Оператори дрона спокійно під виглядом очманілих російських туристів тікали далі разом з усіма.

Версія-"диверсія". Просто нагадаю, що в більшості кримчан залишився український паспорт. Частина жителів Донбасу формально отримала російські паспорти, але не перестали бути українцями. Ці російські документи - дуже гарна піар-акція для російського керівництва, але також гарне легендування декількох мільйонів потенційних російських зрадників. Прилетіти може від будь-кого, бо цих людей контролювати та перевірити важче.

От і думайте тепер в "слєдствєнном комітєтє", від кого могло прилетіти та що, якщо навколо суцільні потенційні вороги Росії. Нагадаю, що "У России есть только два союзника - её армия и флот" (рос-імператор Алєксандр ІІІ). Але російська армія поки загрузла в позиційних боях в Україні, а російський флот ховається від протикорабельних ракет за Севастополем. А ось про авіацію у тій цитаті про "союзників" взагалі мова не йшла. Авіації, а особливо морської авіації, у росіян тепер набагато менше.

Джерело: facebook.com

Автор: Anton Pavlushko, Journalist в InformNapalm

Новости портала «Весь Харьков»


Март
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
 
Архив новостей

Ми рекомендуємо

  • Рощинская — доставка воды в Харькове на сайте vodar.in.ua.

Юридичне забезпечення порталу

Адвокат
СМОРОДИНСЬКИЙ
Віктор Семенович