29.09.2019 08:28

Гостя з-поза сонячної системи: харківські астрономи зафіксували незвичний космічний об'єкт

Гостя з-поза сонячної системи: харківські астрономи зафіксували незвичний космічний обєкт

Уперше небесний об'єкт помітили 30 серпня, тоді його вважали потенційно небезпечним для Землі астероїдом

Замість астероїда - комета - харківські астрономи допомогли встановити природу космічного об'єкта. Нове астрономічне відкриття вже наробило галасу. Невідомий об`єкт, який потрапив до сонячної системи, було відкрито наприкінці серпня. Вважалося, що це - астероїд. Але харківські астрономи довели, що це міжзоряна гостя. Чи несе вона загрози землянам - дізнавалися журналісти "5 каналу".

Науковці зафіксували перший фотопортрет міжзоряної мандрівниці. Його автор - астроном Іван Слюсарев. Уперше небесний об'єкт помітили 30 серпня. Тоді його вважали потенційно небезпечним для Землі астероїдом. А на початку вересня харківському астроному вдалося більше дізнатися про небесне тіло.

"Ми прив'язалися точно за часом, спостерігаючи супутники GPS, це дозволило нам отримати з дуже хорошою точністю положення комет. Тоді ми ще не знали, що це комета, і знімки відправили в центр малих планет і через три дні, в тому числі наші дані, які були найточнішими, вдалося підтвердити, що це не потенційно небезпечний астероїд, а комета. А комета не звичайна а комета міжзоряна!", - пояснив Іван Слюсарев.

Астроном каже, відкрите тіло сформувалося поза межами Сонячної системи, про це свідчить траєкторія руху, яку допомогли встановити харківські фахівці.

"Вона прилетіла з нескінченності, її швидкість більше другої космічної швидкості і вона летить з такою ж швидкістю із космічної системи", - зазначають дослідники.

На Чугуївській спостережній станції здебільшого відстежують рух планет і астероїдів. Спіймати комету в телескоп можна рано вранці. У астрономів для цього є не більше години.

"Ось зараз ми піднялися в область неба, де спостерігалася комета в той ранній ранок. Перед сходом сонця, коли була отримана інформація про її місцезнаходження. Телескоп був зупинений ми спостерігали треки від зірок, а об'єкт, форма його, була чітко прописана", - додають науковці.

Нині про міжзіркову мандрівницю відомо небагато. Попередньо - її ядро може сягати від 5-ти до 20-ти кілометрів. Науковці встановили, що загроз Землі вона не несе і сподіваються за допомогою комети дізнатися більше про створення нашої планетарної системи.

"Ця комета за складом нічим не відрізняється від комет нашої сонячної системи. Зараз ця комета ще слабка, для аматорських телескопів, але до кінця року вона наближається до сонця і яскравість її буде зростати. Вона пройде приблизно в районі орбіти Марса", - пояснює Олександр Голубай, начальник Чугуіївської спостережної станції НДІ астрономії ХНУ ім. В.Н. Каразіна.

За попередніми розрахунками, до Сонця комета наблизиться 7 грудня. А вже наступного року її бачитимуть науковці іншої півкулі. Весь цей час астрономи уточнюватимуть дані з її орбіти та остаточно закріплять за нею звання міжзіркової.

Источник: 5.ua