Гелікоптери Збройних сил України модернізують для використання ракет “повітря-повітря”
Незабаром армійська авіація Збройних сил України може отримати оновлені гвинтокрилі машини, які будуть здатні успішно вести бойові дії вночі, використати високоточне озброєння та навіть зможуть протистояти бойовим літакам в повітряному бою.
Передає Національний Промисловий Портал з посиланням на Defence Express.
Так, стало відомо що приватне підприємство “Рамзай” вже опанувало виробництво подібної системи й наразі проходять її державні випробування. При цьому український комплекс паралельно постачається іноземним замовникам – відомо про експорт чотирьох таких систем в Уганду та Камерун.
В склад нової системи управління вогнем входить оптико-прицільна станція наведення ПрПК-17 (24) з сучасними лазерним дальноміром та балістичним обчислювачем, а також (в потенціалі) система нашоломної вказівки НСЦ “Сура” (виробництва Завод “Арсенал”).
Саме інтеграція цих компонентів дозволить гелікоптерам застосовувати ракети класу “повітря-повітря” малого радіуса дії з інфрачервоною системою самонаведення Р-73 для ураження повітряних цілей.
Ракета Р-73, гелікоптер Мі-8
А поки що, комплекс від ПрАТ “Рамзай”, розроблений в партнерстві з підприємствами ДК “Укроборонпром” (ДП “Науково-виробничий комплекс “Фотоприлад”, ДККБ “ЛУЧ” та ДП “Ізюмський приладобудівний завод”) дозволяє застосовувати керований комплекс “Бар’єр-2В” (наразі з ракетами РК-2В з дальністю до 8 км, а в майбутньому з новою ракетою “Альта” – дальність ураження якої до 12 км).
Крім того, розробники стверджують, що їх система суттєво збільшила бойові можливості використання й більш бюджетної та звичної некерованої зброї. Так, точність штатних НАР С-8 зросла щонайменше у два разі при дальності використання від 2,5 до 5 км.
Мі-8МСБ-В на випробуваннях НАР РС-80 «Оскол» Фото: Олександр Штупун
Нагадаємо, вже кілька років за власною ініціативою та за свої обігові кошти вищезгадані українські компанії проводять випробування подібної системи (524Р) на модернізованому ПАТ “Мотор Січ” багатоцільовому гелікоптері Мі-8МСБ-В. Також відомо, що нещодавно в ДНДІ пройшли випробування Мі-8МСБ-В на можливість використовувати більш потужні НАР С-13.
Гелікоптер Мі-8МСБ-В на випробуваннях в ДНДІ з НАР С-13
Водночас про подібні тести українських систем на бойових гелікоптерах Мі-24 зі значним розширенням їх можливостей за рахунок вітчизняних компонентів поки нічого не чутно. Але роботи можуть відновитися після налагодження постачання лопатей до ударних гелікоптерів підприємством “Мотор Січ”.
Источник: uprom.info
Автор: Владислав Христофоров