Швеція отримала від Фінляндії запит на допомогу в розслідуванні пошкодження кабелів у Балтійському морі — AFP
Міноборони Швеції направить для цього судно-рятувальник підводних човнів HMS Belos.
«З моменту виявлення пошкодження кабелю в Балтійському морі ми заявляли, що Швеція готова допомогти нашим сусідам. Ситуація в галузі безпеки серйозна, і ми хочемо зміцнити безпеку і співробітництво із сусідами і союзниками», — сказав прем'єр Швеції Ульф Крістерссон.
Кабель EstLink 2, що з'єднує Естонію і Фінляндію, був пошкоджений наприкінці грудня. За версією Фінляндії, судно Eagle S під прапором Островів Кука пошкодило його за допомогою якоря. Те, що сталося, розслідується як заподіяння шкоди за обтяжуючих обставин. Фінська митниця не відкидала, що танкер може бути пов'язаний із перевезенням російських енергоресурсів. За даними західних ЗМІ, Eagle S входить до так званого "тіньового флоту" рф.
---------
Фінський суд відхилив клопотання про звільнення нафтового танкера Eagle S, підозрюваного у диверсії з розривом підводного кабелю між Фінляндією та Естонією у Балтійському морі — Voice of America.
Запит до окружного суду Гельсінкі про скасування затримання судна був поданий 30 грудня офіційним власником судна, компанією Caravella LLC FZ, що базується в ОАЕ.
● Фінляндія затримала танкер Eagle S, який перевозив російську нафту та, ймовірно, є частиною “тіньового флоту” рф, 26 грудня, наступного дня після розриву електрокабеля EstLink 2.
Слідчі підозрюють, що судно протягнуло свій якір морським дном протягом багатьох кілометрів, призвівши до розриву кабелів.
Фінський адвокат Герман Люнгберг, який представляв компанію Caravella LLC FZ, заявив, що компанія планує подати нове клопотання про звільнення судна та екіпажу.
Люнгберг, який звинуватив Фінляндію у захопленні Eagle S у міжнародних водах, також сказав, що його клопотання вимагало прозорості щодо того, де саме відбулося захоплення, але це також було відхилено судом.
Фінська митниця вилучила вантаж танкера — 35 000 тонн неетилованого бензину — поки вона розслідує, чи були порушені санкції, запроваджені проти росії.
Власники вантажу танкера також планують домагатися його звільнення, повідомив своєю чергою Люнгберг. Він відмовився назвати власників, але сказав, що "жоден з них не є росіянином".
Тим часом оператор кабелю EstLink 2, національне енергетичне агентство Fingrid, заявило, що звернулося до влади з проханням арештувати танкер.
Fingrid планує здійснити нову перевірку кабелю, щоб визначити точний характер пошкодження та провести його ремонт.
Джерело: https://t.me/znua_live/184154