19.04.2018 10:35
Просмотров: 2555

Спір – це юридичний конфлікт: як його вирішити

Спір – це юридичний конфлікт: як його вирішити Кожен із нас періодично вступає у суспільні відносини з іншими суб’єктами: фізичними та юридичними особами, органами влади, - з метою реалізувати своє право, свободу, інтерес або навіть обов’язок. Проте нерідко виникають ситуації, коли наші права, свободи, чи інтереси суперечать інтересам інших суб’єктів суспільних відносин. Спір – це юридичний конфлікт між учасниками правовідносин, який виникає внаслідок різного розуміння ними взаємних прав та обов’язків, що перешкоджає їх реалізації, та у якому кожен з учасників захищає свої права. За змістом, тобто за характером прав та обов’язків, якими наділені учасники правовідносин, спори поділяються на декілька видів: сімейні, земельні,  житлові, цивільні, господарські, адміністративні, корпоративні, трудові. Якщо кожен з учасників діє добросовісно, як правило, можна виявити причини спору та врегулювати його самостійно.
Також Ви маєте право залучити юриста: подзвонити до Єдиного контакт-центру Міністерстваюстиції України 0 800 213 103 та отримати правову консультацію. Або Ви можете звернутися до центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги або отримати правову консультацію від юристів, які надають платні послуги, юристів громадських правозахисних організацій, параюристів, юристів, які надають свої послуги на умовах pro bono, юридичних клінік при вищих навчальних закладах тощо.
Самостійне вирішення спору є найбільш бажаним способом, оскільки лише він дозволяє задовольнити інтереси усіх учасників спору.  Якщо не вдалося вирішити спір самостійно, що робити? У випадку, якщо сторони самостійно не дійшли згоди, вони можуть спільно звернутись до третьої особи – медіатора, задля вироблення способу врегулювання спору, який би влаштовував усі сторони. Медіатор не має права приймати обов’язкові для сторін рішення чи зобов’язувати сторони до вчинення певних дій.
Якщо сторонам не вдалося вирішити спір ні самостійно, ні за допомогою медіатора, будь-яка зі сторін може звернутися до уповноваженого органу. Проконсультуйся з юристами щодо того: який орган державної влади чи місцевого самоврядування уповноважений на вирішення конкретного спору, який порядок звернення до такого органу, як підготувати необхідні документи.
Конституція України гарантує кожному право на захист його прав у суді. Зазвичай, сторони захищають свої інтереси в суді через представників – адвокатів. Сторони самостійно обирають адвоката та укладають з ним договір про надання правової допомоги. В той же час, окремим категоріям осіб держава гарантує безоплатну вторинну правову допомогу.
Однією із можливостей отримання консультації з метою вирішення спору є право будь-якої особи зверутися до центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Прийняття 02.06.2011 року Верховною Радою України Закону України “Про безоплатну правову допомогу” за N3460-VI (далі – Закон), який набрав чинності 9 липня 2011 року, дозволило Україні отримати правову базу та інституціональний механізм для реалізації як закріпленого статтею 59 Конституції України права кожного на правову допомогу, зокрема, у випадках, коли вона відповідно до закону повинна надаватись безоплатно.
Право на отримання безоплатної правової допомоги - це гарантована, згідно із ст.3 Закону, Конституцією України можливість громадянина України, іноземця, особи без громадянства, у тому числі біженця чи особи, яка потребує додаткового захисту, отримати в повному обсязі безоплатну первинну правову допомогу (яка надається у вигляді безкоштовних правових консультацій та роз’яснень), а також можливість певної категорії осіб отримати безоплатну вторинну правову допомогу у випадках, передбачених зазначеним вище Законом.
Згідно із ст.13 Закону безоплатна вторинна правова допомога - вид державної гарантії, що полягає у створенні рівних можливостей для доступу осіб до правосуддя. Безоплатна вторинна правова допомога включає такі види правових послуг: 1) захист; 2) здійснення  представництва інтересів осіб, що мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; 3) складення документів процесуального характеру (ними є: позовні заяви, апеляційні і касаційні скарги тощо). Отримувати такий різновид правової допомоги мають право певні категорії осіб, визначені в ст.14 Закону.
Надавати безоплатну вторинну правову допомогу в Україні мають право наступні суб’єкти: 1) центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги;
2) адвокати, включені до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу. Діяльність центрів поширюється на територію відповідної адміністративно-територіальної одиниці. На території Харківської області діє Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Луганській та Харківській областях  за наступною адресою: майдан Свободи (Держпром), 5, 6 під'їзд, 3 поверх (ліве крило) м. Харків, 61103,  Україна, ел. пошта:  office.kharkiv@legalaid.kh.ua, та підпорядковані йому місцеві центри, єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги  0-800-213103.
З метою отримання безкоштовних правових консультацій та роз’яснень з юридичних питань в межах реалізації правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» громадяни можуть звернутися до місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги: Першого харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Харків, просп. Московський, 27 та Третього харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги м. Харків за адресою: просп. Науки, 56, офіс 216 (2-й поверх).

Новости портала «Весь Харьков»


Апрель
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
 
Архив новостей

Ми рекомендуємо

  • Рощинская — доставка воды в Харькове на сайте vodar.in.ua.

Юридичне забезпечення порталу

Адвокат
СМОРОДИНСЬКИЙ
Віктор Семенович