У Кабміні пояснили рішення щодо програми підтримки «3000 кілометрів»

Цього року «Укрзалізниця» отримала 13 млрд грн із резервного фонду, наступного — 16 млрд. Це не пов’язано з програмою «3000», а є необхідним фінансуванням для збереження залізниці в країні, розповіли журналістам на зустрічі з урядовцями, передає ҐРУНТ.
Програма розгортається паралельно зі стартом системної компенсації реальної собівартості пасажирських перевезень:
«Раніше велику частку видатків на пасажироперевезення покривали вантажні перевезення, однак вони суттєво знизилися через війну. Йдеться про припинення транзиту через Україну, меншу кількість зерна, вугілля та металургії. Критично відчутними ці наслідки стали саме цього року, особливо з урахуванням впливу росії на видобуток вугілля», — розповіла прем’єрка.
Підвищення тарифів не вирішить проблему незбалансованого попиту та різниці між видатками та доходами — пасажири все одно більше їздитимуть у пікові періоди. Доступ до поїздів має бути базовою послугою, а не привілеєм, наголошує Свириденко.
Попередні опитування показали, що за умови підтримки чимало пасажирів готові змінювати дату і навіть місяць подорожі, розповідає голова правління АТ «Укрзалізниця»:
«В період низького попиту на пасажирські перевезення УЗ має 200-250 тисяч на місяць незаповнених місць в поїздах далекого сполучення. І саме їх УЗ пропонує використати для соціальної програми. Запрацює ініціатива у грудні. Попередньо планують сфокусуватися на пасажирах із прифронтових територій», — зазначив голова АТ «Укрзалізниця».
Перцовський додав, що курсування пасажирських поїздів субсидіює держава, як в більшості європейських країнах, тож «важливо, щоб вони задіювались максимально ефективно і якомога більше пасажирів могли подорожувати цілорічно».
Джерело: https://t.me/gruntmedia/60109



