25.07.2023 07:30

Еспресо перешкодило накопиченню білків, пов'язаних з хворобою Альцгеймера

Еспресо перешкодило накопиченню білків, повязаних з хворобою Альцгеймера

Екстракт із еспресо та ключові його сполуки перешкодили формуванню, скупченню та поширенню у клітинах патологічного тау-білка, який є одним із основних проявів хвороби Альцгеймера. Це наводить на думку про можливість створення ліків проти цього типу деменції на основі кави, пишуть італійські вчені у Journal of Agricultural and Food Chemistry.

Що у каві особливого проти деменції?

Помірне споживання кави пов'язують з позитивним впливом на здоров'я, зокрема з нижчим ризиком хронічної хвороби печінки, а також деменції. Яким чином кава здійснює цей захисний вплив наразі ще незрозуміло, але це могло б призвести до появи нових ефективних ліків. Науковці Університету Верони вирішили дослідити дію кави на найпоширеніший тип деменції — хворобу Альцгеймера. Вони зосередилися на тому, як кава впливає на патологічний тау-білок, накопичення якого у нейронах у вигляді нейрофібрилярних клубків є одним із основних проявів хвороби Альцгеймера. Тож вчені обробили зразки тау-білків екстрактом еспресо або окремо чотирма ключовими його сполуками — кофеїном, тригонеліном, геністеїном та теоброміном.

З'ясувалося, як екстракт усього еспресо, так і кофеїн чи геністеїн самі перешкоджають формуванню фібрил тау-білка та їхньому скупченню. До того ж, коротші його варіанти виявилися нетоксичними для нейронів і не були «зернами» агрегації білка. Екстракт еспресо та кофеїн також показали здатність зв'язуватися з уже сформованими патологічними фібрилами тау-білка, вказуючи на можливість знешкоджувати вже наявні скупчення. Подальші дослідження вкажуть, наскільки доцільною є боротьба з деменцією за допомогою кави та її сполук.

Джерело: nauka.ua