Vyriy Drone зібрала на 100% український безпілотник: які переваги
Українська інноваційна компанія Vyriy Drone, що працює у сфері Military Tech, представила повністю локалізований FPV-дрон. Безпілотник зібрано виключно з українських комплектуючих.
Про це компанія Vyriy Drone повідомила на своїй сторінці в Instagram.
Ключові елементи дрона виготовлені в Україні: польотний контролер, регулятор обертів, приймач та антена ELRS, плата ініціації, тепловізійна камера, відеопередавач, антена передавача, мотори, пропелери та рама.
«Частина елементів є власними розробками компанії, решта виготовляється у співпраці з іншими вітчизняними виробниками, серед яких Odd System, Dec1, Maarten Baert, «Бойові Птахи України» та IDFan», – зазначають розробники.
У компанії Vyriy Drone наголошують, що перехід на українські комплектуючі стратегічно важливий саме зараз, коли Китай вводить постійні обмеження на постачання деталей. У серійних виробах компанії частка українських комплектуючих уже становить понад 70% і продовжує зростати.
«Деякі компоненти українські компанії, що виготовляють дрони, локалізували швидко – ті ж рами, пропелери. Тобто комплектуючі, де немає електроніки. Щодо електроніки – виробництво стеків та ELRS – українські виробники також можуть закрити ринок, але поки цю можливість гальмує система оподаткування ПДВ», – йдеться в повідомленні.
Як розповіли в компанії, зараз в Україні діє пільгова система оподаткування на ввезення комплектуючих для дронів – без ПДВ. Якщо український виробник завозить деталі для комплектуючих (транзистори, резистори, чіпи тощо), щоб збирати комплектуючі в Україні, то ці вироби ввозяться вже з ПДВ. У результаті в ціну комплектуючих, як-от льотного контролера, закладений ПДВ, що робить продукцію дорожчою. Тож компаніям простіше замовляти готові комплектуючі в інших країнах і ввозити в Україну як готовий виріб без ПДВ, що робить ціну цього виробу на 20% нижчою для країни та Сил оборони.
За словами виробників, розв’язання питання з оподаткуванням ПДВ дозволить українським виробникам зробити повністю локалізовану продукцію конкурентною в ціновому сегменті.