02.12.2014

Об объемах финансовых нарушений и злоупотреблений в 2010-2013 годах в системе МВД Украины

Опубликую в открытый доступ один из отчетов, что мне докладывали сегодня. Среди немного утомительных подробностей - много фактов, для умеющего анализировать читателя. Вполне полезно дать информацию обществу, а не только передать прокурорам и следователям.

Здесь же истинные причины того, почему в прессе и в политикуме организован ряд "наездов" на работников моего аппарата. Едапсоподобные не сдаются без боя.. Ну да, на то и работа такая. Лучшим ответом тут будет полнота информации и принимаемые решения.

* * *

 

ДОВІДКА

про обсяги фінансових порушень та зловживань

у 2010-2013 роках в системі МВС України

Після становлення нового Уряду в березні 2014 року новопризначене керівництво Міністерства внутрішніх справ зіткнулось з тотальною корупцією та розкраданням бюджетних коштів в системі правоохоронних органів.

На кожному рівні існуючої системи функціонували тіньові схеми розкрадання державних коштів, що сприяли осіданню бюджетних коштів у кишенях корупціонерів. Тоді як про розвиток чи принаймні забезпечення повноцінного функціонування правоохоронних органів взагалі не йшло мови. Тільки на початковому етапі виявлено розкрадань та втрат бюджетних ресурсів, обсяги яких обраховуються сотнями мільйонів гривень.

Як приклад. Проведеним аналізом взаємовідносин МВС України та консорціуму "ЄДАПС" виявлено, що договорами на виготовлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон передбачалася завищена оплата його вартості у залежності від терміну виготовлення.

Є підозра, що на протязі 2010-2012 років та першого кварталу 2013 року МВС зайво сплачено коштів за виготовлення паспорту, а консорціумом "ЄДАПС" неправомірно отримано вигоду на загальну суму 96,6 млн. гривень.

Крім цього, апаратом МВС на протязі 2010-2013 років у консорціума "ЄДАПС" закуплено бланки посвідчення водія та свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів за ціною, яка в середньому в 4 рази перевищувала собівартість, чим створювалися умови для надприбуткового бізнесу для консорціуму. За висновком проведеної фахівцями ДНДКЦ експертизи сума отриманого "ЄДАПС" прибутку тільки на цій операції становила 191,1 млн. грн. – тобто прибутковість договору для консорціуму складала 330 %.

На даний час ці схеми розірвано, виготовлення бланків за значно меншою ціною здійснює ДП НБУ «Поліграфкомбінат «Україна», що дало можливість тільки за короткий період 2014 року заощадити більше 108 млн. гривень.

Інший приклад. Поставка номерних знаків Міністерству внутрішніх справ Казенним науково виробничим об’єднанням «Форт» МВС України здійснювалась через офшорну компанією.

Аналізом цін на світових ринках на аналогічні вироби (алюмінієві заготовки з нанесенням світловідбивної плівки та відповідних логотипів) встановлено, що вартість пари таких заготовок не перевищувала 3 евро, при тому що КНВО «Форт» було їх придбано по 7 евро. Як наслідок, КНВО «Форт» зайво витрачено коштів на загальну суму 34,4 млн. гривень.

Окремо необхідно звернути увагу на зловживання в питанні отримання та розподілу житла для працівників правоохоронних органів.

Так, безконтрольність за використанням службового житла в системі МВС призвела до незаконного відчуження (приватизації) 107 квартир вартістю 40 млн. грн., право власності на які належить Державі Україна в особі Кабінету Міністрів України на праві господарського відання Державної іпотечної установи. Такі порушення мали місце в управліннях МВС 17 областей та центральному апараті Міністерства.

Крім того, існували і інші корупційні схеми у цьому напрямку. Так, за укладеними договорами між ГУМВС в Київській області та ЗАТ ВПБФ «Атлант» на будівництво багатоквартирних житлових будинків на земельних ділянках ГУМВС передбачалася передача житла площею в розмірі 10 % загальної площі побудованих приміщень. Проте унаслідок не виконання забудовником договору недоотримано житла загальною площею 3 907,7 кв.м на суму 35,1 млн. грн. Крім того, встановлено факт придбання наприкінці 2012 року у центрі Києва квартири площею 160 кв.м вартістю 3,2 млн. грн. для колишнього начальника міліції Київської області Мазана В.Б. На придбання зазначеного житла зайво витрачено понад 2,2 млн. гривень.

Поряд з цим, корупційні схеми існували у всіх можливих варіантах починаючи від ненадходження коштів до бюджету, переплат заробітної плати, зайвого списання пального на непрацюючий автотранспорт, недостач та закінчуючи відвертими крадіжками.

Як підтвердження, в ГУМВС у Київській області надання громадянам адміністративних послуг, пов'язаних з реєстрацією, перереєстрацією і зняттям з обліку транспортних засобів, протягом 2012-2013 років здійснювалось центрами надання послуг при УДАІ без оплати їх вартості. В наслідок чого, державним бюджетом недоотримано коштів на загальну суму 13,6 млн. гривень. В чиїх кишенях осіли вказані кошти наразі з'ясовує слідство.

У цьому ж ГУМВС не підтверджено видачу та списання бензину в кількості 364,3 тис. літрів на суму 3,3 млн. гривень.

У ГУМВС в місті Києві встановлено недостачу бронежилетів та спеціальних засобів на загальну суму 2,7 млн. грн., а одне з приміщень ГУМВС було передано в оренду ПАТ «Брокбізнесбанк» за заниженою вартістю, внаслідок чого недоотримано понад 1,6 млн. гривень.

УМВС в Чернівецькій області взагалі використано 3,8 млн. грн. на реконструкцію будівлі, яка не належала органам внутрішніх справ.

У Головному управлінні Державної міграційної служби в Одеській області нарахування надбавок стимулюючого характеру здійснювалося бухгалтерією без відповідних наказів у максимальному розмірі. Загальна сума безпідставно нарахованих та виплачених коштів склала 5,4 млн. гривень.

Унаслідок бездіяльності посадових осіб Департаменту Державної служби охорони недоотримано дивідендів за результатами діяльності АТ "Українська-страхова компанія" в сумі 5 млн. гривень.

Не прийняття своєчасних заходів щодо впровадження відомчих систем аудіо та відеоконференцзв’язку призводило до щорічних втрат коштів в обсязі понад 1 млн. гривень.

При цьому, крадіжки і незаконне витрачання коштів виявлено навіть у дитсадках. Так, у дошкільному навчальному закладі "Казка" УМВС в Чернівецькій області встановлено факт привласнення бюджетних коштів бухгалтером ДНЗ "Казка" Мірош О.В., якою на свій картковий рахунок зараховано зверх заробітної плати коштів в сумі 96,7 тис. гривень. Також у цьому ж закладі встановлено незаконне витрачання коштів на загальну суму 361,3 тис. гривень.

Проведення закупівель у Міністерстві взагалі здійснювались практично без конкуренції та за значно завищеними цінами.

Наприклад, у 2013 році МВС придбало 7,3 тисячі патрульних костюмів за ціною 755 грн., тоді як у 2014 році аналогічні костюми придбано за 570 грн. за одиницю. Тобто сума перевитрат у 2013 році скла 1,3 млн. гривень.

Аналогічно, черевики з високими берцями придбано в 2013 році за 366 грн. за одиницю, а такі ж самі в поточному році за 305 грн. – перевитрата склала 140 тис. гривень.

Навіть відомчі відзнаки у 2013 році МВС придбало за ціною що виявилася вищою за сьогоднішню майже в три рази. Ліквідація такої схеми закупівлі дало змогу зекономити 528,8 тис. гривень.

Таке "подешевшення" предметів закупівель, незважаючи на зростання курсу іноземних валют, на сьогодні проходить майже по всім напрямкам. Так, ціни на бланки посвідчення водія та свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів знижено з 198 грн. за одиницю до 114 грн. за кожен бланк.

При цьому, заходи по боротьбі з тіньовими схемами при проведенні тендерних процедур вже мають свої результати і в умовах сьогодення, що особливо необхідним є з огляду на можливості заощаджувати значні суми, які в подальшому перерозподілися для потреб АТО.

Важливу роль у системі Міністерства мали б відігравати державні підприємства, які переважно створювалися з метою належної матеріальної підтримки органів та підрозділів внутрішніх справ. Натомість їх діяльність спрямовувалася на збагачення керівників та їх покровителів у МВС.

Так, у ДП «Розвиток» встановлено порушень на загальну суму понад 368 тис. грн. Зокрема, недоотримано плати за надання послуг – 111,2 тис.грн.; нараховано та виплачено заробітної плати з порушенням чинного законодавства на 134,4 тис. грн., а також встановлено нестачу матеріальних цінностей, що обліковуються на Підприємстві, на суму 116,2 тис. грн.

У ДП «Рівне-Інформ-Ресурси» недоотримано фінансових ресурсів в загальній сумі 152,5 тис. грн. від надання послуг з оформлення довідок про відсутність (наявність) судимості та за тимчасове зберігання затриманих транспортних засобів.

У ДП МВС «Вінниця-Інформ-Ресурси» виявлено фінансові махінації, пов’язані з реалізацією затриманого автотранспорту. Зокрема, транспортні засоби, які тривалий час зберігалися на майданчиках і власники яких не зверталися із заявами про їх повернення, на підставі рішень директора підприємства визнавалися такими, що перейшли у власність держави. Відтак цей транспорт реалізовувався через біржу за участю брокерської контори. Проте ціна, за якою проводилась така реалізація, зазвичай не перевищувала 500 гривень. За такою схемою впродовж 2013 та першого півріччя 2014 років реалізовано 553 транспортних засоби, можливі втрати склали сотні тисяч гривень. Крім цього, встановлені факти недоотримання 49,4 тис. грн за зберігання транспортних засобів, завищено вартість ремонтів на 50,8 тис. грн. та виявлено нестачу двох затриманих автомобілів.

Як наслідок, результатом роботи цих підприємств були суцільні збитки. Виходячи з цього, Міністерством вже прийнято рішення про ліквідацію 25 % державних підприємств (7 з 30) та вживаються заходи з притягнення до відповідальності і заміни їх керівників, завдяки чого загальним результатом їх роботи за дев’ять місяців 2014 року став чистий прибуток в сумі 2,3 млн. гривень.

Крім того, за цей період, підприємства, що перебувають у сфері управління МВС збільшили вартість оборотних активів порівнянні з 9-ма місяцями 2013 року на 1,2 млн. грн. та зменшили дебіторську заборгованість на 12,5 млн. гривень.

Матеріали всіх контрольних заходів з ознаками зловживань направлено до відповідних слідчих підрозділів МВС та органів прокуратури. Робота в цьому напрямку триває.

Источник: glavnoe.ua

Автор: Арсен АВАКОВ

Новости портала «Весь Харьков»