21.08.2019 09:19

У людському тілі вчені знайшли нові органи

Днями вчені виявили у тварин і людей новий орган — з його допомогою ми сприймаємо біль.

Це не перше відкриття в анатомії людини за останні роки. Найпотужніші мікроскопи допомагають розгледіти в організмі структури, про які через їх дуже малі розміри ніхто і не підозрював.

Довгий час вважалося, що на шкірі є особливі нервові закінчення, що реагують на зовнішній подразник і посилають сигнал про біль відразу в мозок. Днями вчені встановили, що у тварин (і, цілком ймовірно, у людей) є спеціальний орган, який відповідає за сприйняття болю.

Він розташований під зовнішнім шаром шкіри — епідермісом — і складається з тісно переплетених нейронів і допоміжних гліальних клітин. Останні зазвичай виконують роль ізоляційної стрічки, обмотуючи собою відростки нейрона. Але в даному випадку складно організований ланцюг з відростків цих клітин є сусідами з так званими ноцицептивними, тобто голими, нейронами. Ці групи нервових і гліальних клітин відокремлені від решти тканини волокнами міжклітинної речовини і реагують на механічні дії — порізи, тиск, печіння. Тобто функціонують як сенсорний орган.

Источник: newformat.info