Вибори в США: Трамп розгорнув атаку на Гарріс
За матеріалами The Economist. (https://www.economist.com/united-states/2024/09/04/the-trump-campaign-unleashes-a-barrage-of-negative-advertisements)
Кампанія Трампа розв'язала шквал негативної реклами, спрямованої проти Камали Гарріс, з акцентом на її слабкість у питаннях злочинності та імміграції. Після Національного з'їзду Республіканської партії в липні Трамп був явним фаворитом у боротьбі з Байденом. Однак поява Камали Гарріс на чолі демократичної кампанії змінила перебіг перегонів.
Спочатку Трампу було складно адаптуватися до нового суперника, але до кінця кампанії його команда вибудувала чітку стратегію – ставку на негативні рекламні атаки на Гарріс. Їхня мета – переконати виборців, що Гарріс є відповідальною за "слабку адміністрацію Байдена".
Ця стратегія, ймовірно, не позбавлена сенсу: коаліція Байдена 2020 року розвалилася, і хоча Гарріс частково відновила її, підтримка серед молоді, чорношкірих виборців та латиноамериканців значно знизилася. За даними опитувань Wall Street Journal, її підтримка серед виборців до 30 років зменшилася на 12% порівняно з тим, що мав Байден у 2020 році. Серед темношкірих виборців вона відстає на 10%, а серед латиноамериканців — на 6.
Проте Трамп все одно програє змагання антирейтингів. На сьогодні 53% американців мають негативне ставлення до Трампа, згідно з даними FiveThirtyEight. Це було менш проблематично, коли його суперником був Байден, але тепер, коли Гарріс має відносно позитивні рейтинги (46% налаштовані проти неї), Трампу буде важко перемогти без посилення негативних атак.
Кампанія Трампа та союзні групи активно інвестують у цей підхід: 57% рекламних витрат на телебаченні за останні тиждень пішли на атаки проти Гарріс. Кампанія Гарріс, навпаки, витратила менше коштів на рекламу і зосередилася на просуванні її іміджу. Лише п’ята частина її реклами була присвячена атакам на Трампа.
Хоча дані про ефективність політичної реклами неоднозначні, дослідники з Північно-Західного університету встановили, що негативна реклама більше пригнічує бажання голосувати, ніж позитивна стимулює його. У рекламі Трампа щодо Гарріс робиться акцент на імміграцію та злочинність. В одному з роликів йдеться про кількох нелегальних мігрантів, які скоїли насильницькі злочини і були звільнені: «Хто їх відпустив? Ліберал Камала Гарріс. Її руки в крові жертв». В іншій рекламі попереджається, що Гарріс планує амністію для 10 млн нелегалів, що врешті призведе до скорочення соціальних виплат. Звісно, це вигадка з голови, але кого ж це хвилює?
Однак, постійний негативний тон кампанії Трампа викликає занепокоєння навіть серед його прихильників, які хочуть від свого лідера більше політики ніж образ. Натомість Трамп продовжує витрачати значні кошти на рекламу, хоча кампанія Гарріс планує вкласти набагато більше у фінальні дні перегонів.
Кампанія Гарріс виділила 52,4 млн доларів на рекламу у останні дні в порівнянні з 14,1 млн від команди Трампа. Тільки в Джорджії Трамп випереджає Гарріс за загальними витратами. (Нагадаю: передвиборчий фонд Гарріс значно більший за фонд Трампа, бо він втритив значну частку малих донатів, а ще вимушений витрачатися на юристів - так, на телерекламу загальний бюджет складає 300 млн у Гарріс, 190 у Трампа).
Незважаючи на те, що демократи спочатку інвестували в просування біографії Гарріс, ще не ясно, чи вирішать вони відповідати на жорстокі атаки Трампа ближче до дня виборів.
Від себе додам. Чим далі йде кампанія, тим більше Трамп буде робити саме це - намагатися витягти Гарріс у битву на негативному полі.
Програма Трампа побудована на страхах його виборців і на негативному світосприйнятті. І зараз - коли він вже не фаворит перегонів - йому треба втягнути Гарріс у це змагання “звинувачень і заперечень”. Але Гарріс поки зосереджена на боротьбі за підтримку профспілок і інших стейкхолдерів у ключових штатах.
Джерело: https://t.me/yb_ua/6195