ХДАВП за 4 місяці: виплата зарплати, контракт з Єгиптом та підготовка угоди на добудову і лізинг двох АН-140
Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП) з травня цього року регулярно виплачує поточну заробітну плату своїм працівникам. Крім того, погашено заборгованість з виплати зарплати за два місяці 2020 року – квітень і травень. Це є результатом управлінських рішень нового керівника авіапідприємства Олександра Кривоконя, призначеного на посаду 19 квітня ц.р.
У травні поточного року Державний концерн «Укроборонпром» затвердив план антикризових заходів для ХДАВПу як підприємства-учасника, пріоритетами якого визначено, зокрема, погашення заборгованості, відновлення виробництва та повернення замовників на виготовлення запчастин та обслуговування літаків.
Так, ХДАВП реанімував співробітництво з Єгиптом та наприкінці червня уклав контракт щодо обслуговування літаків Міністерства оборони цієї країни. На сьогодні завдяки підтримці Концерну вже відвантажена партія продукції із запасних частин, блоків та деталей до Ан-74, виготовленого свого часу на харківському авіазаводі. Очікується, що найближчим часом цей літак прилетить на ХДАВП для технічного обслуговування, що дозволить завантажити підприємство до кінця року.
Крім того, ХДАВПу як співвиконавцю державного оборонного замовлення вдалося розширити співпрацю із компанією «Мотор Січ»: авіапідприємство виготовляє оснащення та комплектуючі до гелікоптерів. Зокрема, до початку грудня виконуватиме замовлення на виготовлення хвостової частини і фюзеляжу до одного з таких суден.
На сьогодні ХДАВП та літак Ан-74 включено у антикризову програму приватно-державного партнерства. Про це йдеться в Указі Президента України від 24 червня 2021 року № 268/2021 «Щодо розвитку авіабудівної галузі України». Невдовзі підприємство буде визнано єдиним сертифікованим виробником запчастин та деталей на літаки типу Ан-74 в Україні.
Разом з тим ДК «Укроборонпром» підтвердив виключне право ХДАВПу на виробництво кріплення для авіатехніки.
Триває оптимізація організаційної структури та концентрації виробництва на ХДАВПі: значно скоротився адміністративний штат, створюються комплексні бригади з усіх необхідних спеціалістів для виконання роботи у різних цехах. Відроджено дослідно-конструкторське технологічне бюро імені Костянтина Калініна, отримано сертифікат розробника та триває процес отримання сертифіката на навчання польотам.
Також здійснюється підготовка контракту на добудову і лізинг двох Ан-140 національному авіаперевізнику.
«Незважаючи на багаж значущих фінансових проблем, Харківське державне авіаційне виробниче підприємство сьогодні працює, намагаючись відновити виробництво, повернути втрачених клієнтів та їх довіру, вирішити питання з боргами. Антикризові заходи, які запроваджуються на авіапідприємстві останніми місяцями, передусім забезпечують виплату поточної заробітної плати робочому колективу. Усі кошти, які вдається сьогодні заробити, направляються насамперед на оплату праці працівникам», – повідомив директор ХДАВПу Олександр Кривоконь.
Довідка: Харківське державне авіаційне виробниче підприємство увійшло до складу Укроборонпрому – за рішенням Уряду – у червні 2015 року у стані банкрутства.
Кредиторська заборгованість ХДАВПу на момент входження до складу Концерну становила понад 3,2 млрд грн. Заборгованість за заробітною платою – понад 52 млн грн.
Станом на сьогодні заборгованість становить близько 3,7 млрд грн, у частині зарплати – понад 263 млн грн. Основна частина заборгованості ХДАВПу (понад 2 млрд грн) – це заборгованість перед державним бюджетом, пов’язана з випуском підприємством у 2009 році облігацій на суму 1,6 млрд грн під державні гарантії.
ХДАВП не учасник державного оборонного замовлення. Втім, є співвиконавцем робіт з модернізації вертольотів типу «Мі» в рамках ДОЗ з «Мотор Січчю».
На сьогодні ХДАВП включений до переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, та перебуває у процедурі розпорядження майном.
ХДАВП є одним із двох серійних літакобудівних підприємств, яке до 1991 року разом з іншим серійним підприємством – ДП «Київський авіаційний завод «Авіант» (зараз це ДП «Антонов») – щороку виробляли від 150 до 200 літаків Ан-24, Ан-26, Ан-32, Ан-74, Ту-134 та їхні модифікації.
Источник: ukroboronprom.com.ua